måndag 8 december 2008

Nära ögat

Idag fick jag för mig att åka till A6, tänkte köpa julklapp till Martin men jag vet inte vad jag ska köpa, så efter en stund tröttnade jag på att gå på A6 så jag körde hemåt igen, men tog vägen över maxi också. Där var det nära ögat att jag körde på två fotgängare, de gick visserligen på övergångstället men med svarta kläder och ingen bar reflex, jag fattar inte varför folk inte använder reflex det kan ju vara skillnad mellan liv och död. Tur för dem märkte dem att jag inte såg dem och stannade puh...

Igår bakade vi pepparkakor hela dagen mysigt. Det blev rätt många men vi är ju också en rätt stor familj så de lär nog gå åt. Nytt inslag i år var en pepparkaka formad till hund det fick snabbt heta Molly efter brosans vovve.

Nu sitter jag här med två katter i knät och om en stund ska vi åka till Anna och Hans och Ella för att kolla på hockey. Hv-LHC första gången Jämtin är tillbax efter sin flytt till LHC ska bli intressant att se.

Over and out!!!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Usch då. Men det är nästan så att de får skylla sig själva om de går utan reflexer i kolsvarta mörkret. Själv har jag två reflexer när jag är ute i mörkret. Nu har jag satt en reflex i min kappa och en på handväskan!! Kram

Jenny sa...

Jag höll på att bli påkörd imorses. När jag gick på trottoaren. Och jag hade reflexer på mig. Men jag tycker nog att personen i bilen kunde sett sig för innan han körde ut på vägen. Jag såg ju att bilen var igång, men då den stod still så gick jag ju förbi, och då minsann fick föraren för sig att köra ut från "parkeringen"...