torsdag 11 december 2008

Gränna

Ni sitter jag på jobbet i Gränna och lyssnar på julmusik. Turisterna lyser med sin frånvaro. Jenny eftersom du håller tummarna kan du släppa dem nu fick just reda på att jag inte är intressant för jobbet de vill ha någon med Museiutbildning, jag tycker dock synd om den för så mycket musei blir det inte utan mest turister även om tjänsten är 50% museet och 25%turist så tar turismen över, åtminstone har den gjort så tidigare, det var väl lite därför hon som hade tjänsten innan sa upp sig det var för lite museum.

Hemma är det lugnt Maken har åkt till fjällen med sin högskolekompisar och är bort till söndag så det är bara jag, pepsi och sudden som är hemma. Ikväll blir det nog bara mys vi tre och i morgon ska jag jobba långa passet i garderoben 16-2,30 mysigt not, dessutom är det väl lussevaka med då det är Lucia på lördag. Helgen blir lugn ska till mamma och pappa på lördag och sen till svärföräldrarna på söndag ska lära mig att göra hemsidor jättekul!!!

Over and out!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Det var det värsta jag hört!! Och jag som blev erbjuden en guidetjänst i somras trots att jag INTE hade alla utbildningar som de efterfrågade. Nej jag lyckades nästla in mej med min charm... ;) Så M är på den årliga fjällresan. Skönt att få pyssla om sig lite själv kanske trots allt! Kul att du får lära dig att göra hemsida. Jag vill också kunna, skulle det finnas någon liten domänplats ledig så är jag intresserad... Och du kan ju lära mig kanske.
Jobba inte för hårt nu! Jag ska nu sätta igång med att uppdatera evenemangsdelen jag på vår hemsida. Det lär ju ta hela eftermiddagen. Kram