lördag 6 december 2008

Lördag

Så var det lördag, härligt!! Idag var jag och min kära lillasyster och handlade julklappar skönt vi är är klara också härligt.. Vi började på stan kl 10.00 och sen åkte vi till A6 vid 12, kl 13 var vi färdiga. Vi mötte upp Martin på A6 och käkade på soya smarrigt. Sen åkte vi hem då var vi rätt trötta både jag och min syster.

I går jobbade jag i garderoben på Karlsson 10h passet betyder att jag börjar 16.00 och slutar 2.30, jobbigt. Det var rätt mycket folk först på after worken och sen även senare på nattcluben. status que spelade i Kinnarps så många var på karlsson gick på konsert och kom sen tillbaka. Det var inga direkt jobbiga människor ute och jag var inte arg en enda gång wow, brukar aldrig hända...

Nu sitter jag med fötterna i fotbadet och tittar/lyssnar på Sanna, Shirley och Sonja på Tv:n de sjunger julsånger. Snart ska jag göra mig ordning vi ska nämligen på julbord med vårt kompisgäng, vi ska äta på Västanå slott som ligger utanför Gränna det ska bli spännande för jag har aldrig varit där.

I morgon är det andra advent och som tradition i vår familj ska vi baka pepparkakor. Vi har sen vi varit små alltid gjort detta just andra advent. Vi åkte alltid till morfar och bakade men sen när han dog 1994 har vi gjort det hos mamma och pappa istället. Det blir hela familjen men mest gör vi det kanske för barnens skulle.. Men degen är ju supersmakens.

Over and out!!

2 kommentarer:

Jenny sa...

jag är uttråkad... kan du inte bara uppdatera bloggen liiite så jag har nåt kul att läsa... ;) Kram

Fia sa...

Sorry så inte din kommentar förrän nu men nu är bloggen uppdaterad en dag för sen för dig då kanske ;)