måndag 5 januari 2009

Sjuk, JVM och Hv tar sig uppåt

Ja då har jag och maken drabbats av den årliga vinterkräksjukan. Det började i fredags när jag kom hem från jobbet sen vart det kört vi tio, sen vid 5 på morgen hör jag maken i badrummet då hade han också fått det. Inget kul alls men men idag mår vi båda bättre och jobbar som vi ska.

Helgen blev ju väldigt lugn då vi var sjuka båda två. En del sport på TV blev det ju, i lördags var det ju ishockey, vi köpte hem matchen HV-DIF, ingen höjdarmatch men HV vann och avancerade till 2:a platsen i tabell, kanon! Nu börjar det likna något igen 19 matcher med poäng. På kvällen sen var det JVM semifinal Sverige-Slovakien det så riktigt illa ut för Sverige i första och andra men sen i tredje började det lossna, HV:s Tedenby gjorde några riktigt fina dragningar och vips så ledde Sverige och kunde gå segrande ur med 5-3. I natt sänds finalen får se om jag ser den ska ju jobba i morgon surt nog.

I går var jag på bio med mamma, jag och Maken skulle eg har gått men då han fortfarande kände sig sjuk ringde jag mamma istället hon var inte sen att haka på. Vi såg Australia, jag tyckte den var bra kanske lite för lång, men tårarna trillade ner då och då och ibland kom det ett och annat skratt.

I dag är jag tillbaks i Gränna här är det lugnt och inte mycket folk, kanske bra det. Jag ska jobba resten av vecka här och sen är det tillbaks till arbetslösheten som gäller men inte för länge till hoppas jag!!

Over and out!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag och Ida kan heja åt dig inatt om du inte orkar kolla!! Vi ska naturligtvis heja fram våra småkronor till seger!!! Andra plats? Då har de petat ner Frölunda då, för sist gång jag kollade tabellen så var Frölunda på andra plats... ;) Ha det bäst! Kram