tisdag 6 januari 2009

Hockey och domare

Ja vad ska man säga det gick inget bra för småkronorna i natt, tyvärr såg jag inte matchen men från det jag har hört och läst så gjorde inte domaren någon vidare match. Synd när en zebrarandig kille ska avgöra matcherna. men all heder åt små kronorna Kanada är inte lätta slå på hemmaplanmed 20000 fans som skriker. Jag kan säga att jag hörde delar av matchen i allafall, eftersom jag hade svårt att somna i går och vaknade igen 10 över 1 så hörde jag att maken satte på TV och tror tom att jag hörde delar av 1:a långt borta i en dimma...

En annan domare fick en huvudroll i matchen lite närmre hemmaplan närmare bestämt i Lindab aren, Ängelholm. HV mötte rögle, gjorde två riktigt dåliga nästan pinsamma perioder och låg under med 1-4, och då hände det upphämtningen Hv gick upp till 4-4 röglr gjorde 5-4 och Hv kvitterade till 5-5, sen kom målet som jag eg inte tycker vad mål men som gjorde att Rögle vann med 6-5. Har alltid för mig att man inte får göra en sparkade rörelser men det gjorde Chris Abbott han själv säger att han blev knuffad bakifrån. Döm själva

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1362502

Over and out!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Domarteamet var fruktansvärt dåliga! Det var nåt av det värsta jag sett! Snacka om att inte palla för trycket. Och nej, man får inte sparka in pucken i mål.