torsdag 19 februari 2009

Arbetsförmedlingen

Denna förmedling som ska förmedla jobb mmmm. Jag har varit inskriven sen december, jag har fått två jobb från dem som jag skulle söka ett i Jokkmokk och ett där det krävdes finska hmm. I dag var jag där på besök för det stod i min handlingsplan att jag skulle dit och i mitt naiva sinne tänkte jag att detta skulle nog bli ett besök med lite uppmuntran och lite bra tips, för berätta om hur många jobb man söker gör man ju ändå då man ringer till kundtjänst så det tänkte jag att det blir nog inte så mycket med det. Men ack så fel jag hade jag kom dit väntade på min tur och sen satte jag mig och frågan var vilka jobb har du sökt? jag nämnde fyra fem stycken jag kom inte ihåg fler men 4-5 jobb på två veckor är ju hyfsat tycker jag. Direkt kommer svaret från arbetsförmedlaren du vet väl att nu är jag matchar dig och det kommer upp fler jobb... Jag vet sa jag...Man hon hittade inga mer :) så då gjorde hon om min sökprofil så nu blir det att söka alla kundtjänstjobb också (som om jag inte redan gör det). Det var besöket på af det. Jag gick därifrån irriterad och inte mer uppmuntrad till att söka jobb.

Varför heter det arbetsförmedling för? allt de gör är ju att kolla upp en så att man verkligen söker jobb, de kunde hetat arbetspolisen istället. Hela tiden detta hot om att om du inte gör si eller så blir du av med akassa , men det är väl inte det saken gäller det är väl att få ett nytt jobb som ska var huvudmålet inte att behålla akassa.

Over and out!!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag fattar inte heller vad Arbetsförmedlingen gör nuförtiden! Jag råkade ut för precis samma sak när jag var där i somras, jag hade ju bara timanställning... Nu skulle jag kontakta dom en dag i januari, eftersom jag ju bara har deltid, men så missade jag dagen, så jag fick ett brev där dom talade om för mej att jag var avskriven från a-kassan för att jag inte dök upp enligt avtal, dom hade även gjort nån form av avregistrering på af. Bra tänkte jag för då behöver jag inte söka jobb... Men häromdagen fick jag ett brev från af där dom undrade om jag fortfarande söker jobb och vill vara inskriven där?!. Men hallå! Dom avskrev mej ju...

Anonym sa...

Ja det känns som de inte ha någon koll och är ett stort skämt...