tisdag 14 april 2009

Tillbaks till vardagen

För det flesta är ju det att börja jobba igen efter en långledig helg men för mig är det tvärtom från en helg med mycket jobb ( som jag överlevde) till en tråkig vardag i hemmet och arbetslösheten. Klart att jag gör det bästa för att denna tid ska vara meningsfull men efter en kul helg med jobb och en skön känsla i kroppen är det svårt att bara vara arbetslös igen, det är tråkigt att vara ledig när ingen annan är det. Jag har ju turen att jag har en mammaledig syster som jag går promenad med varje dag, det ska vi göra i dag med lite senare bara.

Som sagt helgen har varit full med jobb och familjetid. På påskafton var jag en sväng hos svärföräldrarna och firade lite påsk och på påskdagen var vi hos mor och far och firade påsk där. I går på annandagen jobbade jag och sen var vi och invigde svärföräldrarnas nya grill det var suuuuupppergott...

Jag jobbade dubbla pass torsdag till lördag det betyder att jag jobbade mellan 10-16 i Gränna och sen mellan 21-02 i garderoben. trodde jag skulle vara död efter helgen men jag känner mig hyfsad pigg i dag faktiskt. Jag har hunnit men en del redan denna dag och det är skönt. Ska försöka städa också lite sen, men först lunch och promenad med syster yster.

Over and out!!

1 kommentar:

Jenny sa...

Ååhh vad gott med att grilla!! Jag får nog plocka fram elgrillen nån dag!